۵ دلیل برای بوی بد دهان کودکان

کودکان اگر از بیماری هایی مانند سینوزیت یا لوزه، التهاب لثه و پوسیدگی دندان رنج می برند، ممکن است دهانشان بوی بدی داشته باشند.

صدای بورس - مهراز حبیبی، هنگامی که غذای چسبناک با بوی قوی، در دهان تجزیه می شود، باعث ایجاد بوی بد دهان در کودکان می شود. با این حال، این تنها دلیل برای بوی بد دهان در کودکان نیست. کودکان همچنین اگر از بیماری هایی مانند سینوزیت یا لوزه رنج می برند، ممکن است بوی بد دهان داشته باشند. این مقاله به پنج دلیل رایج اما کمتر شناخته شده برای بوی بد دهان در کودکان می پردازد.

بهداشت ضعیف دهان

هنگامی که کودکان مرتباً و به اندازه کافی دندان های خود را تمیز نمی کنند و نخ دندان نمی کشند، ذرات غذا و پلاک در دهان آنها جمع می شود و باکتری های بد بوی بدی ایجاد می کنند. حتی زبان کثیف می تواند باعث بوی بد دهان شود. این به این دلیل است که باکتری های ایجاد کننده بوی بد دهان به سلول های پوست در پشت زبان شما می چسبند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیز خطر ایجاد حفره دندان و بیماری لثه (لثه) را افزایش می دهد. هنگامی که کودک از پوسیدگی دندان رنج می برد، بویی که از دهان می آید اغلب متعفن است. یکی از دلایل آن این است که ذرات غذا در حفره ها گیر می کنند و بوی بد دهان را تشدید می کنند. کودک شما همچنین ممکن است به دلیل آبسه دندان دچار بوی بد دهان شود.

دهان خشک

همانطور که از نام آن پیداست، در این حالت به دلیل تولید کم بزاق، دهان خشک می ماند. از آنجایی که بزاق نقش مهمی در تجزیه و شستن ذرات غذا ایفا می کند، در دسترس نبودن آن زمینه را برای باکتری ها فراهم می کند تا برای مدت طولانی تری در دهان باقی بمانند و باعث بوی بد دهان می شوند. خشکی دهان می تواند به دلیل کم آبی بدن اتفاق بیفتد و با نوشیدن آب از بین برود. با این حال، این وضعیت ممکن است زمانی که کودک از یک وضعیت سلامتی رنج می برد یا در حال مصرف برخی داروها است، ادامه یابد.

تنفس دهانی

بر اساس تحقیقات انجام شده، کودکانی که از طریق دهان نفس می کشند اغلب بوی بد دهان را تجربه می کنند. این می تواند با خشک شدن بزاق دهان ایجاد شود. خشکی دهان ناشی از تنفس دهان نیز ممکن است منجر به بوی بد دهان در کودکان شود.

جسم خارجی در بینی

گاهی کودکان از روی کنجکاوی، اشیای خارجی مانند مهره ها یا تکه های غذا را در سوراخ بینی خود فرو می کنند. این منجر به عفونت در بینی و بوی بد دهان در آنها می شود. در این حالت، نباید جسم خارجی را از دهان خارج کرد، بلکه باید فوراً به پزشک مراجعه کرد.

سایر شرایط بهداشتی

برخی از بیماری ها مانند سینوزیت و التهاب لوزه نیز می توانند منجر به بوی بد دهان در کودکان شوند.

سینوزیت به دلیل التهاب در مجاری بینی ناشی از باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها یا آلرژی ها رخ می دهد. در این شرایط، مایع در مجرای بینی و گلو جمع می‌شود که این امر آن را برای زنده ماندن باکتری‌ها ایده‌آل می‌کند و باعث بوی بد دهان می‌شود.

در ورم لوزه که معمولا برای کودکان بالای دو سال اتفاق می افتد، لوزه ها قرمز و متورم می شوند. مانند سینوزیت، زمانی که لوزه ها مایعات بینی، ذرات غذا و باکتری ها را به دام می اندازند، ورم لوزه باعث ایجاد بوی بد در کودکان می شود.

نتیجه

در صورتی که کودک شما بوی بد دهان دائمی داشته باشد، مهم است که به پزشک مراجعه کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، این ممکن است به دلیل سلامت ضعیف دهان یا مشکلاتی مانند سینوزیت و لوزه باشد. در هر صورت، برای جلوگیری از مشکلات بعدی، باید علت زمینه‌ای در ایجاد بوی بد دهان درمان شود. یک دندانپزشک اطفال ممکن است مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان کودک شما را حل کند و درمان بیشتری را برای حفظ مراقبت بهتر از دهان پیشنهاد کند.

کد خبر 463849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =